Tidbokning

Typ-plåt motorer

Information om hur du bokar tid

När du bokar tid hos oss innebär det att du gör en Förfrågan. Vi besvarar din Förfrågan med att föreslå en tid mellan de datum du angivit. Vårt svar kan innebära att vi föreslår en tid utanför de datum du föreslagit. Du kan naturligtvis avslå det och boka en annan period som passar dig bättre.

Vi genomför hämtning och utkörning av maskiner med fast pris i 3 zoner och med offert utanför zon 3. Hämtning och utkörning betalas kontant eller med kort i vår butik före verkställande. Du kan till exempel ställa maskinen hemma, åka förbi oss och betala och därefter vidare till jobbet eller på väg hem från jobbet. Då slipper du besväret och kanske bilen inte är lämplig för transport av maskinen. Det är också möjligt att hyra släpkärra eller släpvagn hos oss. Tänk då på att kontrollera om släpet kräver utökad ”B”-behörighet.

Här genomför du bokningarna:

Du ska ange: Märke, Årsmodell, Typ av maskin, Motor ID-nr, Chassie ID-nr och Övrig ID-nr (Fota TYP-plåtarna (olika på motor, chassie respektive tillbehör) m m med mobilen och läs av fotona när du gör din bokning. Ofta förekommer 2 st TYP-plåtar – 1 på Motor och 1 på Chassie. Tillbehör, såsom klippaggregat (motsvarande), har ofta egen TYP-plåt. Det innebär att en åkgräsklippare ofta har 3 st TYP-plåtar. Detta beror på att maskiner ofta har olika tillverkare av motor respektive chassie. Tillbehör har ofta egen TYP-skylt även om det är samma tillverkare.

Exempel på TYP-plåt:

typplat1

Från denna typplåt behöver vi:

  • Tillverkare: Husqvarna Klippo
  • Tillverkningsår: 2012
  • Model: Cobra S
  • PNC (Produktnummer kod): 965863802 (Product Number Code)
  • Serienummer: 20121700535. Serienumret kan vara uppbyggt så att den enskilda produkten kan identifiera

Ju högre kvalitet i underlaget på din förfrågan – ju snabbare får du svar.

Du får en egen kopia med mail när du har fylllt i din förfrågan nedan:

Av svaret på din förfrågan kommer att framgå vilken tid som bokats för dig och vad grundkostnaden blir. Vid servicen funnet behov av att byta ut artikel alternativt reparera anmäls till kund före åtgärd.

Vi går igenom bokningar vardagar före klockan 15:00. Vid bokning innevarande vecka får du en bekräftelse senast två (2) vardagar före bokad tid. Bekräftelsen kan innebära erbjudande om annan tid alternativt att du bokar ny tid. Med framförhållning och god kvalitet i underlaget för bokningen ökar du dina möjligheter att få bokad tid alternativt nära bokad tid.

 


Tipsa gärna andra att du hittade oss.