Här lämnar du din förfrågan om tid för felsökning med kostnadsförslag alternativt förfrågan om reparation. Vid förfrågan om reparation ska undertecknat kostnadsförslag bifogas med kommentaren ”Beställes” alternativt undertecknad Felrapport med eventuellt angiven kostnadsgräns. Om kostnadsgräns angivits kontaktar vi dig om reparationen kostar mer än den kostnadsgräns du angivit. Om kostnadsgräns inte angivits kontaktar vi dig om vi bedömer kostnaden oskälig med hänsyn till värdet av reparationsobjektet.
Vid utredning av Garantifråga ska kvitto visas upp i vår butik före utredning. Vår utredning kommuniceras med tillverkaren, som fastställer giltigheten. När vi erhållit tillverkarens beslut kommunicerar vid det med kund. Först därefter åtgärdar vi i enlighet med tillverkarens beslut.
Tips: Fotografera typ-plåtarna med mobilen/smartphone/digitalkamera och skriv av värdena.
Från denna typplåt behöver vi:
Ju högre kvalitet i underlaget på din förfrågan – ju snabbare får du svar.
Av svaret på din förfrågan kommer att framgå vilken tid som bokats för dig och vad grundkostnaden blir. Vid servicen funnet behov av att byta ut artikel alternativt reparera anmäls till kund före åtgärd.
OBS! – Om du har fyllt i vår ”Felrapport” behöver du bara fylla i namn, tider, maskintyp och bifoga felrapporten.